מתודולוגיות של לימוד מתייחסות הרבה פעמים ללימוד של תחום חדש לגמרי כמו למשל שפה. במובן זה שיעורי גיטרה הם כמו לימוד של שפה חדשה. יש חוקים חדשים, יש הנחיות וצריך למלא אחריהן. זהו ספר הדקדוק הפנימי של שיעורי גיטרה ולכן צריך להגיע אל התלמידים החוששים בדרכים לא דרכים כדי להקל עליהם.

לא כל תלמיד שרוצה לקחת שיעורי גיטרה הוא מחונן ולא לכל אחד יש ביטחון עצמי בשמים. רבים מהם חוששים שייכשלו, רבים מהם היו רוצים להאמין שהם יכולים ללמוד ולקחת שיעורי גיטרה בקלות ושהם גם יצאו מהשיעורים הללו הם ביטחון עצמי וחשק להמשיך ללמוד.

כיוון שמי שמחפש שיעורי גיטרה זה או בני נוער או דווקא מבוגרים (יש טרנד כזה של הגשמת חלומות), צריך שהמורה לגיטרה יוכל להעביר שיעורי גיטרה שבנויים על שיטה שמתאימה לכל מיני סוגים של תלמידים.

שיעורי גיטרה- ביטחון עצמי

כאשר לאדם יש ביטחון עצמי הוא יכול לעשות הרבה דברים. ייתכן כי לחלקם של בני הנוער מפאת גילם ושובבות נעורים יש ביטחון עצמי בשמים וכאשר הם ילכו לקבל שיעורי גיטרה, הם יגידו למורה מה לעשות… אבל חלק מהאנשים אלה שמביטים לעצמם בעיניים יודעים שלקחת שיעורי גיטרה אומר להתמסר למשהו חדש לבי לפחד וביטחון עצמי זה דבר שמורה טוב לגיטרה צריך לטעת בתלמידים שלו, שלא כולם מן הסתם באים עם ביטחון עצמי מרקיע שחקים.

מורה לגיטרה מוביל היום בארץ, שמלמד לנגן על גיטרה בחמישה שיעורים מסביר כי כאשר רוצים ללמד משהו חדש כמו גיטרה, צריך לבוא עם המון תמיכה ועידוד לתלמידים שחלקם בהתחלה חושש אפילו להחזיק גיטרה בידיים מרוב התרגשות.

שיעורי גיטרה- להגשים את החלום

יש הרבה מאוד אנשים בני 40, 50 ואף יותר מזה שהולכים לקחת שיעורי גיטרה. כשהם היו צעירים הם מאוד רצו לנגן אבל החליטו להשקיע במה שעשוי לפרנס אותם בחיים (וזה לא היה גיטרה) וכדי לא להישאר עם החלום ועם תחושת ההחמצה, הם פונים היום לקחת שיעורי גיטרה, לא כל כך בטוחים בעצמם אבל בהחלט חדורי מוטיבציה ותשוקה רבה. תפקידו של מורה לגיטרה זה לתת להם שיעורי גיטרה שלא נסבים רק סביב הגיטרה עצמה, אלא שחשובה מאוד התקשורת שנבנית סביב הגיטרה, היחסים בין התלמיד למורה ואיך מצליח המורה הזה לתת לתלמידים המבוגרים בעיקר, ביטחון במה שהם עושים.

שיעורי גיטרה צריכים להיעשות תוך עידוד ותמיכה בתלמידים.

שיעורי גיטרה- סבלנות זו מילת מפתח

סבלנות זו מילת מפתח ולא רק במסגרת שיעורי גיטרה אלא בכלל. מורה לגיטרה צריך שתהיה לו סבלנות לתלמידים שלו, הוא צריך לקחת הרבה אוויר לעודד אותם ולגרום להם להאמין בעצמם וביכולת שלהם לנגן על גיטרה, גם אם הם לא החזיקו בחיים בכלי הזה ולא מאמינים הם יכולים.

תפקידם של שיעורי גיטרה זה לתת להם ביטחון ואמון ולגרום להם להרגיש משיעור לשיעור יותר בטוחים בעצמם, ולתת להם בהדרגה משימות קלות כדי שיצליחו בהן ולא להעמיד עליהם ישר משימות מסובכות שיגרמו להם להרגיש שהם לא בנויים לכך מההתחלה.

שיעורי גיטרה- לא ממהרים לשום מקום!

לכל תלמיד שלוקח שיעורי גיטרה יש את זמן הלמידה ואת הקצב שלו והמורה שלו צריך לזרום עם זה. כל אחד מרגיש בטוח בשלב אחר של הלמידה ויש המהססים זמן רב עד שהם מרגישים שהם מסוגלים לפרוט על הגיטרה מול המורה. שיעורי גיטרה יכולים להיות רעיון נחמד כאשר מחפשים מתנות ליום הולדת לחבר, משפחה או בן זוג.

מורה שנותן שיעורי גיטרה למבוגרים וגם לצעירים בשיטה מיוחדת גורם להם להרגיש כבר מהרגע הראשון בטוחים בעצמם ויש לזה חשיבות עצומה.