כמו כל חיפוש אחר מורה, גם מורה לגיטרה זה מקצוע מבוקש אבל צריך לומר כבר עכשיו, לא כל מי שיודע או למד אי פעם לפרוט על גיטרה הוא מורה לגיטרה. כדי ללמד גיטרה וכדי ללמד בכלל צריך עוד כמה תכונות שהופכות אותך לסוג של מורה לגיטרה בלתי נשכח.

נתחיל מתקשורת שהיא הרי הדבר הראשון שמחפשים אצל מורה. אם אין לך תקשורת טובה עם הסביבה, סביר להניח שגם אם אתה נגן הגיטרה הכי טוב בעולם, לא תוכל להתפרנס מלימוד גיטרה עד שתמצא עבודה יותר טובה, כי מה לעשות אתה יודע לנגן אבל לא מתקשר מספיק טוב כדי ללמד מישהו.

לא מדובר על חוסר תקשורת קיצוני, מדובר אפילו על כך שאם אין לך איזה שיטת לימוד או דרך ללמד, אף אחד לא יבוא אליך רק כדי לבוא ולשמוע אותך מסביר משהו שאף אחד לא מבין חוץ ממך.

מורה לגיטרה- מה השיטה שלך?

כדי ללמד משהו ולא חשוב מהו,  צריך שיטה, צריך דרך, צריך מטרה. לא כל התלמידים שלך לשיעורי גיטרה יהיו באותה רמה, ידברו באותה שפה ויבינו אותך, אם ין לך איזה טכניקה או שיטה ללמד, לא תוכל ללמד אותם. בדרך כלל שיטת לימוד זה משהו שנבדק, הוסקו עליו מסקנות והוא הוכח כמוצלח. לימוד גיטרה זה לא לשבת עם מישהו, ללמד אותו כמה אקורדים ולשלוח אותו לנגן “עוד יבוא שלום עלינו” מסביב למדורה, זה הרבה יותר מזה.

אהבת הלימוד ואהבת האדם

המורים שהכי הצליחו בחיים שלהם היו אלה שאהבו את מה שהם עושים. אם אתם מגיעים למורה לגיטרה שמלמד גיטרה רק מתוך אינטרס כלכלי, סביר להניח שהוא לא יוכל להעשיר את נפשכם ולגרום לכם לאהוב לנגן על גיטרה. כי מי שלא מנגן מאהבה לא יכול ללמד באהבה.

מורה לגיטרה שיש לו גם אידאולוגיה מאחורי הלימוד, שהוא רואה אתגר בלימוד, שיש לו שיטה בדוקה והצלחות, הוא זה שתצטרכו לבחור מתוך היצע של מורים לגיטרה.

בחנו את האהבה והרצון שלו ללמד. הרבה פעמים זה חשוב כי זה מדבק. אם מישהו מאוד רוצה ללמוד לנגן על גיטרה, אבל אין לו כל כך הרבה מוטיבציה, והוא מגיע למורה שיכול לגרום לו להרבה מוטיבציה, אז אפשר לומר שיש סיכוי רב שהשיעורים יהיו מעניינים וגם יגרמו לתלמיד להשקיע. אבל אם הוא מגיע למורה שאין בו שום תשוקה והתלהבות, אלא שהוא רק מעביר חומר יבש, ככה לא צריכים להיראות שיעורי גיטרה וככה לא בוחרים מורה לגיטרה.

גיטרה זו שפה

אומנויות זו שפה נוספת שיש לנו בעולם. זה כולל אומנות פלסטית, פיסול, ציור וגם נגינה כמובן. אנשים שעושים אומנות אומר מורה לגיטרה, הרבה פעמים מביעים את הרגשות שלהם לעולם דרך האומנויות שלהם ולכן נגינה על גיטרה היא לא רק לפרוט על גיטרה, היא אמורה לבטא את הרגש והחשיבה של מי שפורט עליה.

החשיבה הזו גורמת לכל מורה לגיטרה שעובד עם הרגש, להצליח לחבר את התלמיד שלו לרגשות של הגיטרה, עד שהיא הופכת להיות חלק אינטגרלי בחייו והוא לא מרגיש שלם בלעדיה.

ההבדל בין מורה לגיטרה למורה לגיטרה

כאשר אתם רוצים לבחור מורה לגיטרה, בדקו מהם המניעים של מורה לגיטרה ללמד אתכם. בחרו את זה שיש לו תשוקה ואהבה לכלי הזה והוא מנגן ומלמד שנים. חשוב מאוד גם למצוא מישהו שיש לו טכניקה בדוקה ללימוד והוא לא רק מכיר את החומר, הוא יודע להעביר אותו. זה מה שעושה את ההבדל בין מורה לגיטרה למורה לגיטרה ולחיים.