יש מורים שנשאף לשכוח, יש מורים שנרצה לזכור, אבל יש מורים שממש נרצה לזכור ונסמן אותם כמי שלימדו אותנו משהו חשוב, החזירו לנו את הביטחון העצמי, האמינו בנו ונתנו לנו הזדמנות להוכיח את עצמנו.

כאשר אנחנו מדברים על מורים, אנחנו לא מדברים רק על מורים של כל מיני מקצועות ליבה, אנחנו מדברים על כך שגם אם מאוד רצינו בילדותנו ללמוד בלט אבל נפלנו על מורה קשה כאבן שהוציאה לנו את כל החשק להיות בלרינות, בהחלט יהיה מקום לתלות בה חלק מהאשם כל כך שלא הגשמנו את חלום הבלרינה שלנו.

אבל אם הייתם מגיעים למורה שהייתה מאמינה בכם וביכולות שלכם, הייתה אומרת לכם את זה. מעודדת ותומכת ומלווה אתכם צעד אחד צעד עד שתרגישו מספיק בטוחים, ותתנו את כל כולכם כדי להיות הכי טובים- את המורה הזו תזכרו לנצח.

אוהבי הגיטרה מורידים את הכובע בפני רגעים גדולים של גיטרה, כאלה שנחרטו בתודעה והפכו לבלתי נשכחים וכמעט מקודשים.

זה קורה בהופעות, זה קורה כאשר מקשיבים למוזיקה, אומר מורה לגיטרה בתל אביב, שמכשיר דורות חדשים של אוהבי גיטרה בחמישה שיעורים בלבד. מיוחד? לגמרי!

פשפשנו בארכיון ברשת כדי להעלות על רגעי הגיטרה הקסומים והנערצים ויחד עם מורה לגיטרה בתל אביב, יצרנו רשימה (בינתיים חלקית) של אותם קטעים בלתי נשכחים שמלווים את פס הקול של אנשים רבים. אוהבי מוזיקה ובעיקר כאלה שלא שוכחים את הסולו הזה.

מדובר על סולו על גיטרה חשמלית או אקוסטית, שלוקח את המופע כמה צעדים קדימה, שיוצר איזה השראה, קדושה כבר אמרנו. משהו מאוד אישי שנובע מנשמתו של נגן הגיטרה. רגע בלעדי שאי אפשר לחזור עליו, כמו משיכת מכחול כמוה לא הייתה, כמו צליל שבוקע מגרון הגיטרה חד פעמי, קורע את הדממה. סולואים של אנשים גדולים ונגנים גדולים וזה הולך ביחד.

בשביל שגם לכם יהיה רגע אחד כזה בחיים, אתם צריכים מורה לגיטרה בתל אביב…

Queen – ורפסודה בוהמית

יש אנשים שאחרי שהם שמעו את הגיטריסט קווין בריאן מיי מנגן, הם ישר חיפשו מורה לגיטרה בתל אביב. כי הרי צריך להתחיל ממשהו. בריאן מיי שבהמשך גם הפך לאסטרופיזיקאי, התמסר עם הגיטרה שלו עד כלות בשיר רפסודיה בוהמית והשאר היסטוריה. הסולו של הגאון הזה הפך את הרגע הזה למקודש ואת השיר להמנון רוק מהגדולים בכל הזמנים.

בחלק הראשון יש לציין אין בכלל גיטרה והסולו כאילו ממשיך את המלודיה של פרדי מרקורי בומבסטיות שאין שנייה לה כיאה להמנון.

ואיך אפשר בלי נונו בטנקורט מלהקת אקסטרים, בעיקר בשנות התשעים שלו.

אקסטרים הוציאה שני אלבומים, ויש בהם רגעי סולו בשיר בלתי נשכחים כמו בשיר רסט אין פיס.

והנה עוד שמות של קטעי גיטרה מהנדירים והפופולריים ביותר בעולם:

Led Zeppelin – Stairway to Heaven

תמיד נשמע את הקטע הזה ע”י צעיר שנחשף עכשיו למוזיקה. הוא ינסה לנגן את הקטע החלומי הזה.

זה נהיה פופולרי עד כדי כך שבקומדיה “עולמו של ויין” מייק מאיירס מנסה לפרוט על גיטרת חלומותיו בחנות עם המנגינה הזו והמוכר משתיק אותו וגם מראה לו שלט עליו כתוב “אסור לנגן את השיר הזה”.

Pink Floyd – Comfortably Numb

גיטריסט: דיוויד גילמור

The Beatles – While My Guitar Gently Weeps

גיטריסט: אריק קלפטון

The Beatles – Something

גיטריסט: ג’ורג’ האריסון

Chuck Berry – Johnny B. Goode

גיטריסט: צ’אק ברי

Dire Straits – Sultans Of Swing

גיטריסט: מארק נופלר

Ozzy Osbourne – Mr. Crowley

גיטריסט: רנדי רודס

Metallica – Master Of Puppets

גיטריסטים: ג’יימס הטפילד וקירק האמט

Bon Jovi – Wanted Dead Or Alive

גיטריסט: ריצ’י סמבורה

מחשמל, נדיר, חד פעמי

מורה לגיטרה מתל אביב מסביר כי כאשר אנשים מספרים על קטעי הגיטרה הבלתי נשכחים שהם חוו, הם משתמשים בדרך כלל במילים מלאות חומר נפץ כמו למשל: היה פיצוץ, חשמל, מחשמל, היה לי זרם ועוד.

כלומר אין נתק בין הכלי שעליו מנגנים חשמלי או אקוסטי) לבין התחושה של מי ששומע את הנגינה על הגיטרה.

וכן- אפשר להפציץ עם זה. יש נגן גיטרה ויש אחד שרואים שהנשמה שלו זורמת במיתרים וכשהוא פורט עליהם, זה סיפור חייו שנשמע שם ולא רצף של צלילים.

שיעורי גיטרה עושים עם מורה לגיטרה שמתחבר למוזיקה, שחי את המוזיקה. שמעביר כל שיעור – בצורה הכי טובה שאפשר.