אם אתם לא רוצים להסתפק בקורס של לימודי גיטרה, ושואפים לקבל גם השכלה מוזיקלית, יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות. מורה מוביל בשיטת לימודי גיטרה בשלושה שבועות נותן לכם כמה טיפים ועצות, איך אתם יכולים להגדיל ולפתח את ההשכלה המוזיקלית שלכם.

ידוע הוא כי המשיכה והאהבה למוזיקה מסוימת, נובעת מההיחשפות של כל אחד למוזיקה מסוימת, אותה שמע בביתו, נחשף אליה ועוד. אבל יש גם תרבות מוזיקלית שמזמינה כל מי שאוהב מוזיקה, מישהו שמקבל לימודי גיטרה או פסנתר או כל כלי אחר, לקבל ידע ולהרחיב את ההשכלה המוזיקלית שלו. תולדות המוזיקה הם פרק חשוב ומפואר בתחילתה של המוזיקה, עליה אומרים כי התחילה עוד בתקופת האבן, כאשר התחילה בשירה קולית ומחיאות כפיים, ובדרך כלל בחיקוי קולות של בעלי חיים, כפי שאנו יכולים לראות זאת גם היום בטקסים של השבטים שיש בעולם. לימודי גיטרה גם הם חלק מהשכלה מוזיקלית כללית.

מהו כלי הנגינה הכי קדום? לימודי גיטרה

כלי הנגינה הכי קדום, הוא כפי הנראה התוף, אם כי נמצאו גם עדויות לכלי נשיפה מהתקופה ההיא. התווים ידועים רק מסוף ימי הביניים, והם הומצאו למרבה הפלא ע”י הכנסייה הקתולית שמצאה כי מוזיקה יוצרת קשר בין התפילה לבין המתפללים.

עד כמה שידוע הייתה פעם מוזיקה שכונתה “מוזיקה פרהיסטורית”, שהיא מוזיקה של תרבויות ומכונה היום גם מוזיקת עולם, מוזיקה מסורתית ועוד. מהעת העתיקה נותרו מספר עדויות לקיומם של כלי נגינה שונים כמו ציורים של כלים ועוד. יש עדויות גם בכתבי אריסטו. אבל אחר כך מימי הביניים, ניתן למפות כל תקופה מוזיקלית, אומר מורה שמעביר לימודי גיטרה ובמסגרתם מלמד את התלמידים שלו גם תולדות המוזיקה.

כל ידע על סוגי מוזיקה אחרים ושונים ממה שאנחנו מכירים היא הפרייה של השכלה מוזיקלית בריאה. לימודי גיטרה אם כך יכולים להיות מלווים גם בידע כללי על תולדות המוזיקה.

מוזיקה תקופתית- לימודי גיטרה

את תקופות המוזיקה מחלקים בצורה הבאה: מוזיקה שהולחנה לפני השנים 1450 והסגנון הכי בולט במוזיקה הזו היה המזמור הגרגוריאני יהא מוזיקה של ימי הביניים.

מוזיקת הרנסנס מגיעה אחריה והיא מאופיינת בשימוש ביותר כלים וגם במלודיה רחבה. מדובר על השנים 1450-1600. בתקופת הבארוק המוזיקה, מה שאפיין את המוזיקה היה צירוף של שני קווים מלודיים, הרבה יותר כלים מוזיקליים מקודם וכן שימוש בכלי מקלדת. המוזיקה הרומנטית מוגדרת כתקופה בין השנים 1820-1920. מוזיקה פוסט רומנטית היא המוזיקה עד ימנו וזו שהולחנה החל מסוף שנות ה-20.

לימודי גיטרה ותרבות מוזיקלית

הנטייה של כל אדם לאהוב ולהעדיף מוזיקה מסוימת, נעוצה בשורשיו, בתרבות המוזיקלית שהוא קיבל וגם בשאיפות שלו. אדם שרוצה ליהנות כאשר הוא מתחיל שיעורי גיטרה, בהחלט יכול להעדיף ז’אנר מוזיקה לפי הסגנון המועדף שלו.