סביר להניח, כי אחרי כמה שיעורים של לימוד גיטרה תוכלו לנגן מוזיקת קאנטרי. יש גם מוזיקת בלוז קאנטרי, שהמרכיב העיקרי בנגינה הזו היא הגיטרה. מוזיקת קאנטרי קשורה כמובן לאלביס, שבתחילת דרכו לפני שהיה זמר רוק, שר מוזיקת קאנטרי.

מוזיקת הקאנטרי הגיעה לארה”ב ובעיקר לצפון אמריקה, דרך מהגרים שהביאו אתם כלי נגינה ממקום המוצא שלהם. האירים הביאו אתם את הכינור, הגרמנים את הדולצימר, קבוצות מהרי האפלצ’ים ניגנו על כלי מיתר, והאיטלקים ניגנו על מנדולינה. הבסיס של מוזיקת קאנטרי הם שירי הפולק והבלדות שנחשבים כמוזיקה אמריקאית עממית, שגלשו גם למוזיקת הקאנטרי. ההקלטה המסחרית הראשונה של שיר קאנטרי הייתה “סאלי גודן” בשנת 1922.

במהלך המאה ה-19 עברו כל מיני קבוצות אנשים מאירלנד, ספרד, איטליה ועוד לטקסס וניגנו יחד עם אינדיאנים ומקסיקנים.

גראנד אול אופרי

תוכנית הרדיו המשודרת ביותר בארה”ב הייתה “גראנד אול אופרי”, וזו הייתה תוכנית מוזיקה. תקופה זו נחשבת כתקופת תור הזהב של מוזיקת הקאנטרי. צלילים חדשים של גיטרה, התמזגו עם צלילי כלים ישנים ומוזיקאים רבים הקליטו ושרו. מוזיקאי הקאנטרי הראשונים לא אהבו תופים כיוון שלדעתם היו רועשים מדי, והגיטרה הפכה לכלי הנגינה המוביל. גם היום אם תרצו ללמוד מוזיקת קאנטרי תצטרכו לקחת כמה שיעורי גיטרה.

מאמצע שנות ה-50 הצליל של נאשוויל הוביל את מוזיקת הקאנטרי לתעשייה המגלגלת מיליונים. היו שירים מיוחדים לנאשוויל והם היו שירי פו] וקאנטרי.

לימודי גיטרה- בכל סגנון

כדי לנגן בסגנון מסוים על גיטרה, ראשית יש להכיר את האקורדים והצלילים, ורק אחר כך להעדיף מוזיקה מסוימת. בדרך כלל אנשים אוהבים מוזיקה שעליה הם גדלו בבית שלהם ושקשורה לשורשים שלהם. ילד ספרדי למשל לא ממש לוקח שיעורי לימודי גיטרה, הוא פשוט יושב ליד סבא שלו ומנגן על גיטרה לידו. כמובן שנגינה של גיטרה עומדת בבסיס של כל המוזיקה הספרדית וכמובן נגינת הפלמנקו. אין ריקוד פלמנקו בלי נגן גיטרה שיודע להסתער על המיתרים ולחולל בהם פלאים. זוהי מוזיקה שמחה, קצבית ומרטיטה לבבות והיא תמיד נוגעת במיתרי הלב ומרגשת.

מי שרוצה לנגן מוזיקת פלמנקו חייבים לעבור לימודי גיטרה.

רוצים לנגן קאנטרי רוק?

בשנות ה-60 יצרה המוזיקה האמריקאית תערובת ייחודית של מוזיקה .אנשים נכספו לחזור לשורשים של הרוק אנד רול, וחכך נוצר הקאנטרי רוק. מחדשים של סגנון זה חברו יחד והחלו ליצור מוזיקה חדשה כמוח למשל להקה בשם בירדס שהפכה לאייקון בנגינה של מוזיקת קאנטרי רוק. אביו של הז’אנר המוזיקלי הזה הוא גראהם פרסונס, שהחל לבלוט בראשית שנות השבעים, ואשר רק מותו הטראגי בשנת 12975 קטע את אחת הקריירות הגדולות של אמן זה.

אם אתם רוצים לנגן מוזיקת קאנטרי רוק, קחו כמה שיעורי לימוד גיטרה.