לימוד גיטרה למתחילים, כדי שיהיה מוצלח צריך להוביל אתכם לבחירה נכונה של מורה לגיטרה. יש לציין כי התחלת הלימוד יכולה להיות בגיל צעיר מאוד או שזה קורה אצל בני נוער, בגיל בו יש הזדהות עם מוזיקה מסוימת ועדיף שירים על מרד הנעורים.

גיטרה היא הכלי המועדף גם על חבר’ה בצופים ובתנועות נוער בכלל, והיא מלווה אותם בשירה בציבור, ולא רק מסביב למדורה. אצלנו בארץ הנושא של גיטרה ושירים ישר מתחבר עם “יש ערימה של חבר’ה על הדשא” כלומר שירים ביחד “הרעות” למשל זה משהו שמחבר בין אנשים ולכן כאשר ישירו את זה יהיה נהדר אם יהיה שם איזה מישהו שיפרוט על גיטרה.

כלי ליווי חברתי- גיטרה

גיטרה היא כלי ליווי חברתי וככזה, יש הרבה שיעורי לימוד גיטרה למתחילים, אנשים שנמשכים לכלי הזה, לא כדי להיות נגני גיטרה דגולים, כמו לשמש בתפקיד המנחה בקומזיץ’ של לג בעומר אבל עוד לפני כן. מנהגם של בני נוער הוא להתקבץ בחבורות ולהעביר את זמנם בנעימים, וזה יכול להיות גם בשירה. זה משהו שנובע מהגיל והמקום החשוב של המוזיקה בחייהם. אז כאשר יש התקבצות כזו, אין דבר יותר נחמד מלנגן על גיטרה, ואגב זה קורה בכל העולם. אפשר לראות הרבה בני נוער שיושבים יחד ומה שמחבר ביניהם זה שהם שרים. כי לשירים יש תפקיד חשוב מאוד ובעיקר בגיל ההתבגרות.

גיטרה ככלי לשחרור הנפש

שירה וליווי בגיטרה, הם חלק מהיכולת שלנו לשחרר בעצמנו כעסים. גם אם אנחנו לא מנגנים אבל משתייכים לחבורה ששרה, אנו מתעלים רגשות של כעס ובעזרת המוזיקה מועילים לעצמנו ולהרגשה הטובה שלנו. בעזת המוזיקה אנחנו יכולים ללמוד על אחרים ועל עצמנו. לפתח את היצירתיות וליצור קשר בלתי אמצעי לקבוצות של אנשים, שמה שמחבר ביניהם זה מוזיקה. ישיבה בצוותא של בני נוער ששרים יכול להיות תחת איזו אג’נדה מסוימת. במקום לדבר הם פשוט יושבים ושרים, ובכך בעצם מבטאים את הרצונות והאמירה שלהם. לימוד גיטרה למתחילים זה אחד השיעורים הכי מבוקשים היום.

מוזיקה של שלום

בשנות השישים והשבעים, כאשר הייתה תנועה של היפיס שחתרו לשלום ולא למלחמה, היו המון צעירים שלקחו שיעורי גיטרה למתחילים במטרה להביא דרך המוזיקה שלום עולמי. מעגלי מתופפים שעוברים ממקום למקום ומצרפים אליהם כל פעם את הקהל המקומי, דוגלים גם במוזיקה שמביאה שלום. מוזיקה ולא חשוב אם זו גיטרה או כלי אחר פותחת את הלב, ומקרבת בין אנשים גם בלי לומר הרבה, אבל מי שממש רוצה לדעת לנגן יכול לקחת שיעורי גיטרה למתחילים.