ערבי שירה בציבור נחשבים לאביהם-מולידם של ערבי הקריוקי הנפוצים כיום. לרוב, מדובר בערבים קטנים ואינטימיים, אשר מתבצעים באולמות קטנים או בבתיהם של מארגני ערב. להבדיל מאירועים אחרים, בערב שירה בציבור, אוכל ושתייה אינם מהווים את ליבו של האירוע (אלא החברותא והאהבה המשותפת לשירה ישראלית), אבל כיבוד קל יעזור להפוך את הערב לנעים יותר, כמו גם מקומות ישיבה נוחים, אשר יאפשרו לאנשים לשבת בנוחות לכך אורכו של האירוע.

הנה חמישה טיפים טובים שישדרגו את ערב השירה בציבור שלכם:

  • הכינו את רשימת השירים מראש – בחירת רשימת השירים צריכה להיעשות לפי הקריטריונים של המשתתפים בערב זה, תוך התייחסות לגילאי המשתתפים וטעמם המוסיקלי (למשל, שירים נוסטלגיים לערב הכולל אנשים מבוגרים, מול שירים מודרניים ועכשוויים לקהל צעיר). כאשר אתם מכינים רשימה כזו, גוונו מעט בקצב השירים עצמם, לדוגמה, שלבו שיר מעט יותר קצבי ומהיר אחרי כל שניים או שלושה שירים איטיים, כדי למנוע תחושה של נמנום ושקיעת הערב. הכינו יותר שירים מאורכו הכולל של הערב, מכיוון שעדיף שיהיו שירים שלא תספיקו להגיע אליהם, מאשר ערב המסתיים בפתאומיות, פשוט כי נגמרו השירים.
  • ליווי בנגינה – בחלק גדול מהמקרים, ערבי שירה בציבור מלווים במנחה/נגן פסנתר (מסובך מעט יותר לארגון) או גיטרה (האפשרות הנפוצה). אם אתם מתכוונים ללוות את הערב בנגינת גיטרה בעצמכם, תוכלו להתחיל אותו בשירים קלים לנגינה (כמו “כשאת בוכה את לא יפה” של אריק איינשטיין או “קרוב לליבך” של רמי קליינשטיין) ולעבור לשירים מורכבים מעט יותר. טאבים ואקורדים לשירים תוכלו למצוא באתרים כמו Shironet, Tab4u.com ואתרים דומים, אבל, כמובן, שמומלץ לוודא מראש שאתם שולטים בשיר ובנגינתו.
  • דאגו לציוד מתאים – כל ארגון אירוע מחייב ציוד תקין ובדיקה מקדימה לציוד. במקרה של ערב שירה בציבור, “ציוד מתאים” פירושו ציוד הגברה אמין, מקרן מקצועי ומסך, עליו תוכלו להקרין את מילות השירים. ודאו כי המסך ממוקם בצורה כזו שניתן לראות אותו מכל מקום בחדר/אולם בו מתרחש האירוע, על מנת למנוע אפשרות שמשתתפים מסוימים לא יצטרפו לשירה בגלל קושי לראות את המסך.
  • אפשרו אופציה של שירונים-דפים מודפסים – אמנם, כיום, בעידן הירוק, אנחנו מעדיפים למעט ככל האפשר בהדפסה על דפי נייר, אולם ישנם אנשים מבוגרים שהשימוש במקרן ובמסך מרוחק מהם מקשה עליהם לקרוא את המילים וליהנות מערב כזה. לכן, בררו מראש מי מהמוזמנים יזדקק לשירונים והדפיסו כמות זאת + מרווח ביטחון של שניים-שלושה נוספים.
  • קחו הפסקה קצרה אחת או יותר (תלוי באורך האירוע) – מכיוון שמובן שקשה לשיר ברציפות במשך שלוש שעות, הפסקה של 10 דקות או רבע שעה בכל שעה של שירה נחשבת להגיונית. במהלך הפסקה זו הגישו כיבוד קל ושתייה (חשוב מאד, כדי להרטיב את הגרון הניחר משירה). תוכלו לארגן כיבוד זה בעצמכם ועל חשבונכם, לאסוף סכום סמלי מכל משתתף ובכסף לרכוש את הכיבוד או לבקש מהמשתתפים להביא מאכל אחד מהבית. במקרה האחרון, יש לחלק את המטלות בצורה יזומה בין המשתתפים, אחרת, אתם עלולים לגלות שהכיבוד הקל שלכם כולל עשר פשטידות קישואים, אבל שום משקה (חוץ ממי ברז).

 

נכתב בשיתוף חברת ביט השכרת ציוד לאירועים https://www.beatparty.co.il