עולמם של בני הנוער, מורכב לרוב גם מתוכן מוזיקלי, שיעורי גיטרה ועוד. אין נער או נערה שאין להם את הלהקה האהובה, הזמר האהוב ועוד. חלק מהם גם נמשכים לאיזה שהוא כלי מוזיקלי והכי פופולארי בגילאים הללו היא הגיטרה.

עושה רושם שזהו כלי קל וידידותי למשתמש, וזה אכן כך. מדובר בכלי עשוי גוף מעץ עם שישה מיתרים, שאפשר לפרוט עליו בנועם וללוות כמעט כל שיר. כיוון שיש גם התנהגות חברתית שמזמינה גיטרה כמו למשל ישיבה במעגל ושירה, הפך הכלי הזה לפופולארי ולנפוץ ביותר במפגשי חברה, שירה, התכנסות ועוד.

יש צעירים שמגשימים את חלום הגיטרה כבר בנעוריהם ולומדים לנגן, ויש כאלה שלוקחים שיעורי גיטרה גם בגיל מבוגר. כי בשביל מוזיקה אין גיל.

שיעורי גיטרה- האם אהיה גיטריסט?

כאשר הצעירים לוקחים שיעורי גיטרה, לא תמיד הם מתכוונים להפוך את ההנאה הזו למשהו קבוע. יש כאלה שלומדים ומפסיקים, משלבים כמה שירים בין הבגרויות אבל עד הצבא או אחריו ממצים את זה, ויש כאלה שנמשכים לכלי הזה גם מעבר לצבא, ממשיכים לנגן והגיטרה היא השפה השנייה שלהם.

בכל מקרה גם אם מדובר בקטע זמני או בקטע קבוע, שיעורי גיטרה הם דבר שמתנסים בו הרבה מאוד צעירים שרוצים לנסות ולנגן על גיטרה ולפחות להבין אם הם מתחברים לכלי הזה, או האם יש להם איזה שהוא כישרון.

לשיר ביחד- במעגל

הישיבה בצוותא במעגל לא שייכת רק לישראלים, גם בקרב השבטים האפריקאיים יושבים במעגל ושרים, רק שאצלנו יש לזה משמעות קצת יותר עמוקה שקשורה להיסטוריה שלנו.

בדרך כלל הנושא של ישיבה מסביב למדורה, הוא משהו צבאי ולא קשור לשירה ובישראל, חיברו לישיבה הזו כדי להתחמם ביחד גם שירים והם היו שירים צבאיים או שירי מולדת וכך הפכו שיעורי גיטרה גם לשיעורי היסטוריה ושורשיו של הזמר העברי.

אבל אין ספק, שלא חשוב מה תהיה הסיבה של הישיבה בצוותא. ישיבה במעגל מסביב למדורה ושירה על גיטרה מחממים את הלב, ולא צריך לקחת יותר מדי שיעורי גיטרה כדי לנגן כמה שירים שכולם מכירים, וזה תמיד מחמם את הלב.

איפה לוקחים שיעורי גיטרה?

שיעורי גיטרה רצוי לקחת אצל מורה מקצועי שיש לו גם יכולת לתקשר נכון עם התלמידים שלו ולהפוך את שיעורי הגיטרה להנאה אחת גדולה. אם אתם לדוגמא גרים באזור המרכז חפשו מורה לגיטרה בתל אביב שהוא גם מקצועי וגם באיזור שלכם.

הרי בסופו של דבר לא מדובר במתמטיקה או בפילוסופיה, מדובר בשיעור שצריך להיות מספיק כייפי ולהעשיר את התלמידים ביכולת לפרוט על הגיטרה, להרגיש שהם שולטים בכלי הזה, ומצליחים לנגן את כמה האקורדים החשובים כדי ללוות כמה שירים שהם אוהבים.

המראה הזה של חבורה יושבת מסביב למדורה ושירת הרבים נשמעת ברקע, כשצלילי הגיטרה מלווים אותה, מחמם את הלב ומזכיר לנו את הילדות, תנועת הנוער ועוד.