ילדים ובני נוער רבים מוצאים עניין רב בנגינה על גיטרה ולוקחים שיעורי גיטרה. הכלי הזה מתחבר לכל מיני סגנונות של מוזיקה. החל משירי רוק וכלה בשירי peace and love. הוא בעיקר מזוהה עם תקופת ילדי הפרחים בה היו ההיפים בארה”ב יושבים בפארקים במעגל מנגנים LET IT BE ועוד שירי חופש ואהבה ושרים.

גם היום הנושא של ישיבה ושירה מסביב לגיטרה מאוד מקובל בתנועות נוער ובכלל. אנשים מאוד אוהבים לשיר עם גיטרה ויש שירים שמזוהים רק עם נגינת גיטרה.

זהו כלי שובה לב, מלא עוצמה ובהחלט ניתן לקחת שיעורי גיטרה בשיטה מיוחדת וללמוד לנגן עליו בזמן קצר.

זהו כלי מאחד ומגבש אנשים שאוהבים לשיר, שרוצים לעשות מוזיקה, אהבה ושלום.

תולדות הגיטרה -שיעורי גיטרה

הגיטרה היא כלי שמבוסס על כלי נגינה עתיקים כמו הלאוטה או העוד ועוד קודם לכן על הקיטרה. (כמה השם הספרדי הזה דומה…).

מקורותיה כפי הנראה הם הלאוטה שנקרא גם קתרוס שהתפתח מהעוד הערבי. הלאוטה שונה מהעוד הן בסוג העץ ממנו בנו אותה והן בצלילים. על העוד מנגנים עם מפרט ובלאוטה מנגנים בעזרת האצבעות, משום כך ניתן להפיק ממנה אקורדים וכמה קולות בו זמנית.

הלאוטה ידועה עוד מימי הביניים ככלי שניגנו בו סולו וגם ככלי ליווי להרכבים וזמרים. במשך הזמן הורחב המנעד של הכלי וכן גם מספר המיתרים שלו. בתקופת הרנסנס היו ללאוטה שישה מיתרים ואחר נוספו לה עוד ארבעה מיתרי בס.

הרפרטואר של כלי הלאוטה מתועד בשיטה שנקראת טאבלטורה, אשר מנחה את הנגן על הכלי היכן להניח את האצבעות ועל מה לפרוט.

לקראת המאה ה-18 השתנתה המוזיקה וכן ההרכבים והלאוטה נדחקה לקרן זווית על חשבון כלי פריטה אחרים.

סוגי גיטרה- שיעורי גיטרה

יש כל מיני סוגים של גיטרות שמותאמים לכל מיני סגנונות של נגינה. הנפוצות ביותר הן בעלות שישה מיתרים מסביר מומחה הנותן שיעורי גיטרה בשיטה ייחודית. אבל יש גם מוזיקאים שמנגנים על גיטרה עם שבעה מיתרים וגם שמונה ויש גם גיטרות “וואר” שהן בעלות 11 מיתרים. בגיטרות אקוסטיות יש גם מיתרים כפולים ויש גם גיטרות באס כמו למשל צ’אפמן סטיק שיש לה 13 מיתרים.

למרות השוני בין גיטרה לגיטרה עדיין הצליל שהן יפיקו, כאשר הן מכוונות אותו דבר, יהיה אותו דבר.

מי נותן שיעורי גיטרה על גיטרה אקוסטית?

בגיטרות אקוסטיות יש שני סוגים מובילים: גיטרות פלמנקו וגיטרות עם מיתרי פלדה וכן גיטרה בס., בכל המקרים צריך לקחת שיעורי גיטרה.

ויש גם את משפחת הגיטרות הקלאסיות שהן צאצאי הגיטרות של תקופת הבארוק והרנסנס שהיו יותר קטנות ויותר עדינות.

לגיטרות קלאסיות יש עד שישה מיתרים מניילון ואפשר לנגן עליה גם ארפג’וים (נגינה של אקורדים בזה אחר זה מסביר מומחה שנותן שיעורי גיטרה).

לימוד גיטרה עם מומחה לשיעורי גיטרה יגרום לכל אחד המתעניין בלימודי גיטרה לדעת לנגן על גיטרה אקוסטית במהירות וביעילות.

מהן גיטרות תהודה?

כל גיטרות התהודה הומצאו ע”י מוזיקאי ממוצא אמריקאי-סלובקי בשם ג’ון דופירה. גוף הגיטרה עשוי בדרך כלל מפליז, עץ, כסף או פלדה מסביר מומחה שנותן שיעורי גיטרה. המטרה של גיטרות התהודה היה להפיק צליל מאוד גבוה, והגיטרה החשמלית עושה את זה היום באמצעות הגברה.

בסגנונות נגינה של שירי פולק, רוק אנד רול ובלוז משתמשים בגיטרות בעלות 12 מיתרים. הגיטרות הרוסיות למשל מסביר מורה לגיטרה שנותן שיעורי גיטרה, יש 12 מיתרים וגיטרות בס אקוסטיות מכוונות כמו החשמליות.

ויש גם גיטרון, גיטרה מקסיקנית בעלת שישה מיתרים מניילון וגוף גדול.