בפסנתר מנגנים על קלידים ולומדים תווים, הנגינה הראשונית על גיטרה היא באמצעות אקורדים (תצליל בעברית). הם אלה שמתחילים בעצם את לימוד הגיטרה.

אקורד הוא בעצם לפחות שלושה צלילים שמנוגנים בו זמנית. לכל אקורד כמובן יש את הצליל שלו ויש כל מיני סוגים. ידיעת אקורדים היא הבסיס לנגינה על גיטרה.

יש כל מיני סוגי גיטרות, כאשר לנפוצות ביותר היום יש שישה מיתרים. הכוונון שלהם נעשה מהצליל הנמוך אל הגבוה.

יש המון סוגי אקורדים אך הבסיסיים הם הראשונים והמוכרים ביותר. האקורדים זה כמו הקישוט של המוזיקה, הם מעניקים לה את הצבע והגוון. אקורדים בנויים ממרווחים של מה שנקרא טרצות שהן קפיצה של שלושה צלילים. סדר ניגון הטרצות קובע את האקורד.

יש אקורד מ’זורי שנחשב לעליז לעומת המינורי שנחשב אקורד עגום.  כל מנגינה מכילה את שני סוגי האקורדים האלה. ב-90% מהשירים שאנו מקשיבים להם יש אקורדים בסיסיים.

גיטרה – צריך לימוד אקורדים לגיטרה!

לפעמים זה נראה שכל אחד פשוט יכול לקחת גיטרה ליד, לשבת על הרצפה ולהתחיל לנגן בגיטרה. (ותמיד יהיו גם כמה שיצטרפו אליו בשמחה).

האמת היא שאם איזה חבר לומד גיטרה הוא יכול ללמד את החבר שלו לפרוט כמה צלילים וכמה אקורדים, אבל נגינה בגיטרה מחייבת לימוד אקורדים לגיטרה וזה לא דבר שאפשר לעשות אותו באופן חובבני.

זה נכון שיש המון בני נוער שלא רוצים להיות נגני גיטרה, אבל רוכשים גיטרה כי כרגע הם מרגישים שהם אוהבים ונמשכים לכלי הזה, אבל גם בשביל ליהנות ממנו לא באופן הכי מקצועי, כדאי וחשוב לקחת כמה שיעורים.

*כאן תוכלו לראות סרטון עם הסבר בסיסי על האקורדים שמיועד למי שמעוניין להתחיל בלימוד אקורדים לגיטרה.

עם גיטרה אפשר לנגן כל שיר

אם לוקחים כמה שיעורי לימוד אקורדים לגיטרה, אתם יכולים להפוך למסמר של כל מסיבה ואירוע, אם אתם יושבים באמצע ומנגנים שירים שאנשים אוהבים וכולם שרים יחד. יש משהו מאוד יפה בישיבה המשותפת הזו בצוותא כמו מסביב למדורה בלי מדורה של שירת רבים, שחודרת ללב, מעלה נשכחות וזכרונות.

אנשים שרים מה שהם יודעים לנגן, אנשים שרים שירים שהם אוהבים ואנשים שרים שירים שמזכירים להם כל מיני דברים.

אין ספק שצריך לדעת לפחות לימוד אקורדים לגיטרה כדי להתחיל לנגן על הכלי הזה, להינות ולסחוף אחריכם חבורה שלמה.

לימוד אקורדים לגיטרה- השירים של חיינו!

לימוד גיטרה ולימוד אקורדים לגיטרה, זה אחד החלומות של הרבה מאוד אנשים. גם מבוגרים הולכים היום ללמוד לימדו אקורדים לגיטרה כדי שיהיה להם את הבסיס לשיר ולנגן על גיטרה. לפעמים זה חלום ישן שהתחיל בגיל הנעורים ומאיזה שהיא סיבה נפסק, לפעמים זה חלום שמעולם לא התחיל ועכשיו בפנסיה אנשים רוצים להגשים אותו. הם מוצאים מורה לגיטרה שיודע ללמד ומעביר את השיעורים שלו בהנאה ויוצאים ממנו עם ידע על הכלי שהם כל כך אוהבים.

להגשים חלומות אין זמן. כל זמן מתאים ולכן אם למשל בגיל 17 חשבת ורצית לנגן על גיטרה והיום אתה בן 67, זה אף פעם לא מאוחר לקחת כמה שיעורי לימוד אקורדים לגיטרה ולהתחיל לשיר לאשתך סרנדות…

כשמנגנים – נזכרים

שירה זה דבר ספונטני שיוצא מהלב. הרבה אנשים שרים וזה חלק גדול ואינטגרלי גם בתרבות הישראלית. יש היום כל מיני ערבי שירה בציבור שמנוהלים ע”י זמרים שמנגנים על גיטרה וזה עובד מעולה. לגיטרה יש צליל שסוחף אחריו אנשים ששרים, הוא לא בולט מדי בנוף הקולות האנושי, הוא כמו עוד איזה קול של עוד אחד מהחבורה. לימוד אקורדים לגיטרה יהפוך גם אתכם אולי למנחי שירה בציבור…