איכשהו בגיל העשרה (וגם לפני כן) אין נערה או נערה שלא נמשכים ורוצים ללמוד לנגן על איזה שהוא כלי.

יש הבורחים בפסנתר ואלה הם בדרך כלל ילדים של פסנתרים או ממשפחה שיש בה פסנתר, כי הרבה פעמים השיקול של מה ללכת ללמוד הוא גם תוצר של שיקול כלכלי. אם כבר יש פסנתר במשפחה, אז הולכים על זה ולעיתים השיקול של נגינה על פסנתר הוא חלק ממכלול של תרבות והאזנה למוזיקה מסוימת ולכן פסנתר תהיה הבחירה הטבעית של נער או נערה כזו.

בהנחה שלא לכל בני הנוער בארץ יש זיקה לפסנתר או את הכלי בבית, כלי הנגינה שנמצא תמיד במקום ראשון בעדיפות אצל כל בני הנוער היא הגיטרה.

הגיטרה כפי שהיא היום היא “מוטציה” של כלים קדומים יותר שהופיעו בעיקר במוזיקה עממית ופולקלור.

שיעורי גיטרה אפשר להתחיל ללמוד בכל גיל.

חמישה שיעורים ואתה מנגן!

מבחינת לימוד נגינה על גיטרה הוא כמו לימוד של שפה חדשה וכפי שיש כל מיני שיטות “להחדיר” את השפה החדשה לראש התלמידים, כך גם במוזיקה יש שיטות מתקדמות וחדשות (חלקן המצאה של המורים המלמדים אותם) כיצד ללמוד לנגן על כלי כלשהו.

כל תלמיד או תלמידה של שיעורי גיטרה יכולים לקלוט את החומר בצורה שונה. אם מעבירים שיעורי גיטרה בצורה מהנה וקלילה, זה תורם רבות למוטיבציה של התלמיד להמשיך ולקחת שיעורי גיטרה.

שיטות נוקשות של לימוד גיטרה מרתיעות תלמידים מלנגן.

יש שיטה יש הצלחה- שיעורי גיטרה

לכל לימוד של כל נושא צריכה להיות איזו מתודה. אי אפשר לבוא וללמד בלי שיטה. שיטה של העברת שיעורי גיטרה חשובה מאוד משום שהיא מרכזת את מה שחשוב בלימודי גיטרה ומכניסה את זה לשיעורי גיטרה.

מה שחשוב זה אקורדים ולכן יש שיעורי גיטרה שמתרכזים בזה ובזמן הפנוי כל תלמיד או תלמידה יכולים לתרגל נגינה כאוות נפשם כמה זמן שהם רוצים.

דבר חשוב שצריכים לעשות שיעורי גיטרה, זה לעורר חשק אצל תלמידים להמשיך ולקחת שיעורי גיטרה ולא לפרוש.

תקשורת תלמיד-מורה- שיעורי גיטרה

תלמידים ימשיכו לקחת שיעורי גיטרה אצל מורה לגיטרה שעשוי לתת להם להרגיש מספיק בטוחים בעצמם. הנגינה היא רק חלק מהעניין אבל חשוב לתת להם כלים כדי שירגישו שהם יכולים לשלוט בכלי, לתת להם את הזמן ולהוביל אותם לסבלנות וללמידה קפדנית תוך עידוד ותמיכה. רק כך אנשים שאין להם שום מושג בנגינה על גיטרה יקחו שיעורי גיטרה ויום אחד ימצאו את עצמם מנגנים כמעט כל שיר שמתחשק להם.

עבור הרבה אנשים שיעורי גיטרה זה כמו חלום שמתגשם. כיוון שחשוב מאוד להגשים חלומות שיעורי גיטרה הם בהחלט דרך לקחת את הכלי הזה שהיה לכם בנעורים בידיים, ולחזור אליו יותר ובגרים ועם יותר סבלנות להוציא ממנו צלילים.