המהפכה האלקטרונית במוזיקה יגיד לך כל מורה לגיטרה בתל אביב, החלה בשנות ה-40 וה-50. בעבר היה הבלוז שירה של הפועלים השחורים בשדות הכותנה, מעין שירת רבים מנחמת בשדות מוצפי השמש והעבודה הקשה, אבל עם המהפכה האלקטרונית מנגינות הבלוז עברו עיבוד אלקטרוני וזה בדיוק עיקר הנגינה בגיטרה חשמלית, וכך בעצם נולד הרוק אנד רול. הוא כמו הבלוז, אבל הוא הרבה יותר שמח ומהיר. הוא ירש מהבלוז את הטכניקה אבל המציא קצב מחדש. מלבד זאת כוכבי הבלוז היו שחורים ושל הרוק- כולם לבנים.

לימוד גיטרה מסביר מורה לגיטרה בתל אביב, מהטובים הקיימים כולל גם את לימוד ההיסטוריה של הכלי הזה.

התקליטים הפיצו את המוזיקה

בשנות הארבעים והחמישים הופצה המוזיקה באמצעות תקליטים, לכן הרוק אנד רול הפך למוזיקה פופולארית בעיקר על בני נוער. מלך הרוק אנד רול אלביס פרסלי היה מהמוזיקאים הראשונים שהשתמש בציוד הגברה ובגיטרות חשמליות אומר מורה לגיטרה בתל אביב, שמלמד בחמישה שיעורים איך לנגן על גיטרה, אבל גם יודע להסביר מהו מקור התרבות של הנגינה על גיטרה וההשפעות של עולם המוזיקה על הכלי הזה.

אמצע שנות השישים לקחו את הרוקנ’רול לכל מיני כיוונים מוזיקליים חדשים כמו רוק פסיכדלי, פולק רוק, רוק קלסי ועוד. היה זה רוק טהור ולהקה קלסית של רוק בשנות השישים כללה שלושה גיטריסטים ומתופף. אחד מהגיטריסטים היה בסיסט.

על ילדי הפרחים- מורה לגיטרה בתל אביב

בשנות ה-60 אחרי מלחמת וייטנאם הייתה ארצות הברית נטולת מורל ופגועה. המון זמרי רוק מאותה תקופה החלו לעשן מריחואנה ולגדל שיער ולצאת נגד המלחמה. MAKE LOVE NOT WAR הייתה אחת הסיסמאות הידועות של אותה תקופה. כך נולדו בעצם ילדי הפרחים או ההיפים כפי שקראו להם. הם שרו שירים נגד המלחמה, האשימו את המבוגרים על כל הרע שקורה בעולם, והשיער הארוך שהיה סמל של מרד באותה תקופה, הפך למשהו אופנתי ופחות עם אמירה.

1969 מספר מורה לגיטרה בתל אביב הייתה השנה בה נערך פסטיל וודסטוק  של ילדי הפרחים והיו שם כל כוכבי הבלוז, הקאנטרי, הפופ והרוק של ארה”ב. את מי שממש זוכרים משם זה את ג’ו קוקר, ג’ימי הנדריקס, קרלוס סנטנה, להקת המי ועוד.

גיטרה זה לפעמים מרד…

כל ההיסטוריה הזו של הרוק מתחברת לפעמים לבני נוער מגודלי שיער גם לאיזה שהוא מרד אישי, למרות שהיום המחמאות השתנו וכל פעם יש סיסמאות אחרות. מורה לגיטרה בתל אביב מספר כי חלק מתלמידיו הרבים שבחרו לקחת שיעורי גיטרה, הם כאלה שרוצים בעצמם לכתוב שירים ולנגן אותם, שחושבים שיש להם מה להגיד וגיטרה הוא הכלי שהכי הולך עם איזה שהוא מרד, וזה עוד מימי וודסטוק כאשר ג’ימי הנדריקס ניגן ושר ועיוות את ההמנון האמריקאי כתגובה על מלחמת וייטנאם.