איך לבחור קייטנה או מחנה קיץ

לקראת החופש הגדול, הורים רבים מחפשים קייטנה לילדיהם.
ישנן קייטנות רבות שמציעות מעין שירות “בייבי סיטר” – להעביר את הזמן בפעילויות כיפיות כגון פארקי מים ושעשועים למיניהם, בריכה ופעילויות יצירה שונות.
מעבר לכיף (דבר חשוב כשלעצמו), הקייטנות הללו אינן מציעות ערך מוסף חינוכי – מקצועי אמיתי.
בניגוד אליהן ישנן קייטנות “מקצועיות” שונות – בעיקר בתחומי הספורט והאמנויות השונות. בקייטנות ומחנות אלו הילדים מתנסים במשהו שהם אוהבים לעשות ובדרך כלל עושים גם במשך השנה והקיץ מספק להם את הזמן להתקדם ולהתמקצע בפעילות אינטנסיבית יותר.
קייטנה או מחנה שכזה מתאימים בדרך כלל גם לילדים גדולים יותר ולנוער, מכיוון שהם מאפשרים קבוצות שונות המותאמות לפי הגיל והרמה.
ברוב הקייטנות האלו שמים דגש על החלק המקצועי – אם זה בספורט או באמנות – חווים, מתנסים, מתאמנים – מתקדמים ברמה ונהנים.
אצלנו במחנה המוסיקה הרמוניה, מלבד העיסוק הרציני במוסיקה וההתקדמות העצומה שעושים הילדים והנערים במהלך שבועיים של פעילות, אנו שמים דגש מיוחד גם על הצד האישי – חינוכי – חברתי. המסגרת שלנו משפחתית ואינטימית, מה שמאפשר לאנשי הצוות להכיר כל ילד באופן אישי ולהתאים את הסדנאות והפעילויות לאופי הילדים. אנו משתמשים במוסיקה ככלי לחיבור בין אנשים, להעצמה אישית ולפיתוח כישורים חברתיים. הדבר החשוב ביותר שצריך כל מוסיקאי לדעת הוא להקשיב. כמובן שזאת מתנה נפלאה לכל אחד. ההקשבה והפתיחות מאפשרות לנו לקבל את האחר, להתנסות ולחוות, למצוא את הקול האישי שלנו, את הדרך שלנו לבטא את עצמנו ולהיות יצירתיים. אם אני מקשיב לאחרים – יקשיבו גם לי ויקבלו גם אותי. העובדה שכל הילדים במחנה עוסקים במוסיקה מאפשרת להם להתחבר ביניהם בקלות רבה יותר. האווירה הנעימה בקיבוץ משמר השרון, אנשי הצוות הבוגרים והמנוסים ותשומת הלב הרבה שמקבל כל ילד מאפשרים לכל אחד למצוא את מקומו, להרגיש נוח ונעים עם מי שהוא ולקבל את האחר. זהו המקום ליצור קשרים חברתיים ומוסיקליים, ליהנות, ללמוד, להפתח ולהתפתח.
נותרו מספר מצומצם של מקומות לקיץ 2015. התקשרו עכשיו והבטיחו את מקומכם: 054-4309540