לנגן (או לשיר) ולהיות מאושר

לנגן או לשיר – לעשות מוסיקה זאת מתנה נפלאה ומעשירה לכל ילד (ומבוגר). אפשר להרוויח המון מלשבת בבית ולנגן לבד ומלקיים פעם בשבוע שיעור נגינה אצל מורה – בניית הצלחות, חיזוק הבטחון והערך העצמי, פיתוח יצירתיות וחשיבה יצירתית, פריקת מתח וגם סתם הנאה פשוטה והבעת רגשות באמצעות המוסיקה. כל זה בהחלט טוב ויפה אבל האם הילד שלך באמת נהנה לנגן? האם הוא רץ בשמחה לכלי ומתאמן כל יום? האם הוא רואה זכות לעצמו בכך שהוא עושה מוסיקה או שזאת חובה שצריך להשלים איתה כמו הלימודים בבית הספר?
בכל קיץ מגיעים אלינו למחנה המוסיקה הרמוניה במשמר השרון ילדים ונערים שונים (וכמובן גם ילדות ונערות!) – גילאים שונים, רמה שונה, אופי שונה… אנו מחלקים אותם להרכבים לפי הגיל והרמה שלהם – קבוצות קטנות של חמישה ילדים שמהוות עולם ומלואו. מנגינה בהרכב אפשר לקבל כל כך הרבה דברים חשובים לחיים – ההקשבה לאחר וקבלת האחר, ביטוי עצמי – מקבלים גם אותי ומקשיבים גם לי, עבודת צוות, יצירת קשרים חברתיים, הכנה למופע סיום – יצירת מטרה היא דבר מאוד חשוב ומעודד להתאמן ולצמוח.
בכל הפעילויות שלנו אנו שמים דגש על כל העקרונות האלו והתחושות הללו מלוות את הילדים לאורך כל היום – בהרכבים, בסדנאות השונות ואפילו בהפסקה.
ילדים שבבית הספר ובמסגרות אחרות מתקשים ביצירת קשרים חברתיים מוצאים ילדים כמוהם, כאשר המוסיקה היא מכנה משותף נפלא להיכרויות – אין צורך בהרבה מילים כדי ליצור חיבור בין מוסיקאים בכל גיל. זאת לא סתם עוד קייטנת מוסיקה אלא מקום שמייצר ערך מוסף אמיתי לחיים.
העובדה שהמחנה הוא אינטימי ומשפחתי, הקבוצות הקטנות והיחס המדהים בין כמות הצוות לכמות הילדים – מדריך מנוסה ואחראי על כל חמישה ילדים – גורמים לתחושת האושר הגדולה המלווה את כולנו – ילדים, הורים וצוות כאחד – מהיום הראשון ועד למופע הסיום שמתקיים ביום האחרון של המחנה בערב בהשתתפות ההורים ומהווה שיא של שמחה והצלחה עבור כולם. שבועיים קסומים של פעילות מרוכזת, מדוייקת ועם זאת חפשית ומאפשרת – אני לא מכיר עוד מקום כזה בעולם…
גם הקיץ אני וצוות הרמוניה מחכים להכיר אתכם, להקשיב לכם וליהנות אתכם.
התקשרו עכשיו והבטיחו את מקומכם: 054-4309540
שלכם, יובל ביאליק, מנהל המרכז למוסיקה הרמוניה במשמר השרון.